MENU
Nowa Śkoda nr 3006 linii nr 6 opuszcza przebudowany pl.Teatralny .

Dodał: PAX° - Data: 2007-08-09 22:36:08 - Odsłon: 3513
13 lipca 2007

Škoda 16 T

Škoda 16 T to oznaczenie tramwaju przeznaczonego dla Wrocławia. Jego produkcja jest prowadzona w zakładachŠkoda Holding w Pilznie w Czechach.

Konstrukcja:
Tramwaj ten wywodzi się od prototypowego modelu Škoda 05 T - jest to pięcioczłonowy tramwaj niskopodłogowy z 65% niskiej podłogi w środkowym członie. Pudło oparte jest na trzech wózkach - z czego środkowy jest toczny, a dwa skrajne wyposażone w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Podobny wygląd będzie miał też planowany tramwaj dla Pragi - Škoda 14 T.

Eksploatacja:
W marcu 2005 MPK podpisało ze spółką Škoda Transportation umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną, dzięki której powiększy dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Proponowany dla Wrocławia model 16 T posiada 38 miesięczną gwarancję, a jeden wagon będzie kosztował 1,72 mln Euro. Dostawy pierwszej partii odbędą się w drugiej połowie 2006 roku.

Dane techniczne:
Długość - 30250 mm
Szerokość - 2460 mm
Wysokość - 3400 mm
Masa - 37360 kg
Liczba miejsc siedzących - 69
Liczba miejsc stojących - 210
Liczba i moc silników - 4 x 90 kW
Żródło - Wikipedia

  • /foto/128/128543m.jpg
    2006
  • /foto/129/129105m.jpg
    2007
  • /foto/129/129109m.jpg
    2007
  • /foto/129/129111m.jpg
    2007
  • /foto/129/129116m.jpg
    2007
  • /foto/129/129129m.jpg
    2007
  • /foto/129/129130m.jpg
    2007
  • /foto/129/129131m.jpg
    2007
  • /foto/129/129134m.jpg
    2007
  • /foto/129/129137m.jpg
    2007
  • /foto/129/129139m.jpg
    2007
  • /foto/136/136382m.jpg
    2007
  • /foto/136/136391m.jpg
    2007
  • /foto/7104/7104203m.jpg
    2007
  • /foto/146/146851m.jpg
    2007
  • /foto/146/146884m.jpg
    2007
  • /foto/146/146887m.jpg
    2007
  • /foto/149/149317m.jpg
    2007
  • /foto/149/149322m.jpg
    2007
  • /foto/150/150246m.jpg
    2007
  • /foto/150/150248m.jpg
    2007
  • /foto/5253/5253359m.jpg
    2007
  • /foto/167/167249m.jpg
    2007
  • /foto/167/167252m.jpg
    2007
  • /foto/176/176920m.jpg
    2007
  • /foto/193/193150m.jpg
    2007
  • /foto/9633/9633726m.jpg
    2008
  • /foto/294/294978m.jpg
    2009
  • /foto/10315/10315569m.jpg
    2010
  • /foto/10317/10317122m.jpg
    2010
  • /foto/4613/4613133m.jpg
    2014
  • /foto/4953/4953974m.jpg
    2014
  • /foto/9512/9512110m.jpg
    2021
  • /foto/9615/9615806m.jpg
    2021
  • /foto/9702/9702553m.jpg
    2022
  • /foto/9702/9702557m.jpg
    2022
  • /foto/9709/9709353m.jpg
    2022
  • /foto/9746/9746950m.jpg
    2022
  • /foto/9800/9800476m.jpg
    2022
  • /foto/9800/9800477m.jpg
    2022
  • /foto/9885/9885643m.jpg
    2022

PAX°

Poprzednie: ul. Szewska Strona Główna Następne: 2006 - 2008 Budowa drugich mostów Warszawskich


JTJT | 2007-08-09 23:47:43
Szkoda ale Skoda obcięta :-)))) Może już starczy zdjęć tego tramwaju?
bonczek/hydroforgroup/ | 2007-08-10 09:33:29
A Stolica nie chce być w "tyle"
--- | 2007-08-10 11:06:17
W Łodzi jeżdżą Cityrunnery, niestety nie ma tam ani jednego odcinka na którym mogłyby rozwinąć swoją maksymalną prędkość, a problem z klimatyzacją w upalne dni jest taki samej jak w Skodzie.
bartosz | 2007-08-10 14:46:27
W Łodzi też będą Pesy.
cegla | 2007-08-10 18:54:23
Podoba mi sie ta Skodzinka coraz bardziej, zwlaszcza w zabytkowym otoczeniu:)