MENU
Prezentacja tramwaju Skoda w zajezdni Borek.

Dodał: Quol° - Data: 2007-01-12 19:37:44 - Odsłon: 3270
12 stycznia 2007

Škoda 16 T

Škoda 16 T to oznaczenie tramwaju przeznaczonego dla Wrocławia. Jego produkcja jest prowadzona w zakładachŠkoda Holding w Pilznie w Czechach.

Konstrukcja:
Tramwaj ten wywodzi się od prototypowego modelu Škoda 05 T - jest to pięcioczłonowy tramwaj niskopodłogowy z 65% niskiej podłogi w środkowym członie. Pudło oparte jest na trzech wózkach - z czego środkowy jest toczny, a dwa skrajne wyposażone w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Podobny wygląd będzie miał też planowany tramwaj dla Pragi - Škoda 14 T.

Eksploatacja:
W marcu 2005 MPK podpisało ze spółką Škoda Transportation umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną, dzięki której powiększy dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Proponowany dla Wrocławia model 16 T posiada 38 miesięczną gwarancję, a jeden wagon będzie kosztował 1,72 mln Euro. Dostawy pierwszej partii odbędą się w drugiej połowie 2006 roku.

Dane techniczne:
Długość - 30250 mm
Szerokość - 2460 mm
Wysokość - 3400 mm
Masa - 37360 kg
Liczba miejsc siedzących - 69
Liczba miejsc stojących - 210
Liczba i moc silników - 4 x 90 kW
Żródło - Wikipedia

  • /foto/128/128543m.jpg
    2006
  • /foto/129/129105m.jpg
    2007
  • /foto/129/129109m.jpg
    2007
  • /foto/129/129111m.jpg
    2007
  • /foto/129/129116m.jpg
    2007
  • /foto/129/129129m.jpg
    2007
  • /foto/129/129130m.jpg
    2007
  • /foto/129/129131m.jpg
    2007
  • /foto/129/129134m.jpg
    2007
  • /foto/129/129137m.jpg
    2007
  • /foto/136/136382m.jpg
    2007
  • /foto/136/136391m.jpg
    2007
  • /foto/7104/7104203m.jpg
    2007
  • /foto/146/146851m.jpg
    2007
  • /foto/146/146884m.jpg
    2007
  • /foto/146/146887m.jpg
    2007
  • /foto/149/149317m.jpg
    2007
  • /foto/149/149322m.jpg
    2007
  • /foto/150/150246m.jpg
    2007
  • /foto/150/150248m.jpg
    2007
  • /foto/5253/5253359m.jpg
    2007
  • /foto/167/167249m.jpg
    2007
  • /foto/167/167252m.jpg
    2007
  • /foto/170/170780m.jpg
    2007
  • /foto/176/176920m.jpg
    2007
  • /foto/193/193150m.jpg
    2007
  • /foto/9633/9633726m.jpg
    2008
  • /foto/294/294978m.jpg
    2009
  • /foto/10315/10315569m.jpg
    2010
  • /foto/10317/10317122m.jpg
    2010
  • /foto/4613/4613133m.jpg
    2014
  • /foto/4953/4953974m.jpg
    2014
  • /foto/9512/9512110m.jpg
    2021
  • /foto/9615/9615806m.jpg
    2021
  • /foto/9702/9702553m.jpg
    2022
  • /foto/9702/9702557m.jpg
    2022
  • /foto/9709/9709353m.jpg
    2022
  • /foto/9746/9746950m.jpg
    2022
  • /foto/9800/9800476m.jpg
    2022
  • /foto/9800/9800477m.jpg
    2022
  • /foto/9885/9885643m.jpg
    2022

Quol°

Poprzednie: Skoda 16 T Strona Główna Następne: Skoda 16 T


petro | 2007-01-12 22:55:30
To jest to!!
Ariel | 2007-01-13 14:57:45
No fajna ta Skoda:) tylko ta kabina motorniczego jakby doklejona byla:)
jacekq | 2007-01-13 15:10:03
Dlaczego niebieski na kabinie ma inny odcień? eek
Sylwia_i_Krzys | 2007-09-23 09:45:48
W Pradza te same tramwaje malowane sa na czerwono-szaro i lepiej się prezentują. Nawiasem mówiąc ta Skoda wcale mi się nie podoba...
Quol | 2007-09-23 10:46:25
Się zastanawiam, czy tam w XXI wieku nie potrafią arkusza prostej blachy wyprodukować? Całe nadwozie wygląda jak klepane na kolanie.