MENU
Bauaufsicht und Direktion der Linke Hofmann Werke. ( Nadzór budowlany i Zarząd Linke Hofmann Werke.) Breslau

Dodał: Zulka° - Data: 2021-02-19 00:12:12 - Odsłon: 1079
Lata 1915-1917

Data: 2021:02:18 00:15:10  

W 1915 r. firma Albatros Flugzeug-Werke G.m.b.H opracowała projekt nowego samolotu rozpoznawczego, oznaczony L-6 (wg [2]- było to oznaczenie fabryczne samolotu Albatros B-II). Przy jego budowie wykorzystano doświadczenia uzyskane przy eksploatacji świetnego na owe czasy samolotu Albatros B-II. Samolot był lepiej przystosowany do działania w warunkach bojowych. Miał sylwetkę bardzo podobną do samolotu Albatros B-II. Był to jednak zaprojektowany od podstaw nowy samolot różniący się szeregiem zmian konstrukcyjnych. Zastosowano mocniejszy silnik Benz Bz-III o mocy 110 kW (150 KM), uzbrojenie strzeleckie obserwatora oraz uzbrojenie bombowe (wg [1]). Natomiast wg [2]- samolot Albatros C-I był konstrukcją inż. Roberta Thelena, został oparty w dużym stopniu na projekcie samolotu Albatros DD z 1913 r., który był ostatnią konstrukcją E. Heinkla, wykonaną przez niego w wytwórni Albatros.

Został skierowany do produkcji seryjnej pod oznaczeniem wojskowym Albatros C-I. Również w 1915 r. zbudowano wersję Albatros C-Ia napędzaną mocniejszym silnikiem Argus As-III. Produkowana była na licencji w wytwórniach Linke-Hoffmann, BFW, LFG (Roland) i MFW (wg [5]- monto­wany również w filii Albatrosa w Warszawie- REFLA Militaerwerkstatten). W 1917 r. wprowadzono do produkcji wersję szkolną Albatros C-Ib, produkowaną przeważnie przez wytwórnię Mercur Flugzeugbau. Razem w latach 1915-1917 wyprodukowano 745 egz. we wszystkich wersjach (wg [1]). Natomiast wg [2] zbudowano 634 szt. w 1915 r. i 110 szt. w 1916 r. Ponadto 1 egz. wzorcowy zbudowano w Ostdeutsche Albatros Werke w Pile, nie podejmując jednak przewidzianej tam produkcji seryjnej. Produkcję Albatrosa C-I zaniechano na rzecz nowocześniejszego samolotu Albatros C-III.

Samoloty Albatros C-I były w użytku od czerwca 1915 r. Stosowano je na Froncie Zachodnim i w Rosji. Pod koniec wojny były stosowane przeważnie jako szkolne i łącznikowe, a znaczną ich liczbę wycofano do składnic sprzętu. Po zakończeniu I wojny światowej używany był w Jugosławii, Rumunii, ZSSR i Finlandii.

Za

www.ebay.de

Poprzednie: Zatoka Gondoli Strona Główna Następne: Letnia rezydencja Schottländera - Villa Ehrlich (dawna)


maras | 2021-02-19 00:38:47
Trochę wyprostowałem.
wrotislau | 2021-02-19 11:21:37 | edytowany: 2021-02-19 11:24:24
R.II to to nie jest. Wygląda mi na Albatrosa C.I ale trzeba fachowców zapytać. Obok pana w meloniku widoczny jest fragment oznaczenia typu.
wrotislau | 2021-02-19 11:42:47
A tu potwierdzenie:
maras | 2021-02-19 11:52:25
To najprawdopodobniej będzie Albatros C III, który był produkowany na licencji we wrocławskiej fabryce. Załozyłem obiekt.
wrotislau | 2021-02-19 12:25:59
Upieram się przy C.I. C.III miał inny ster kierunku. . Oba były produkowane w Linke Hofmann choć na C.I jest mniej "kwitów". Cytat z Wikipedii: "Dalsze zlecenia w 1918 roku otrzymały też inne firmy, jak Linke-Hofmann, lecz brak danych, żeby jakieś zostały ukończone" . To zdjęcie może być potwierdzeniem ich produkcji.
maras | 2021-02-19 12:43:23
Ok. Ja się nie upieram :)