Widać przecież trakcję na pierwszym planie. Widocznie torowisko zbudowano tymczasowo na w miejscu tej kamienicy . Zreszta kamienica na fotce Ryszarda wyglada tak jakby zaraz miala byc zburzona (ostatnio niestety czest widok:( ). Widocznie po jej zburzeniu przerobili calosc torowiska.
Zrekonstruować! Przynajmniej troszkę zasłoni nowy budynek tzw. "Fig-Plaza" (szkaradztwo pierwszej próby) na Białoskórniczej, który chyba niedługo zaczną wznosić.
Gdyby nie trasa WZ do i z centrum jechalibyśmy pewnie około 3 godzin zamiast 1, 1.5 godziny jak jest teraz , może czas przestać żałować kilku kamienic dla zapewnienia sprawnej komunikacji , fakt wspomniana trasa była wystarczająca (przepustowość) w latach budowy teraz mocno przpełniona, ale pewnie projektanci nie brali tego pod uwagę
Byłbym skłonny przyznać rację temu, logicznemu rozumowaniu. Jak wspomniano, trasa już (po niewielu latach) cierpi na zadyszkę. Kiedy byłem bardzo młodziutki (i co potwierdzają tysiące przedwojennych zdjęć) zastanawiałem się, po co projektowano tak ogromne - szerokie arterie dla, ... kilku powozów. Wydaje się, że aby projektować miasta, drogi i ulice oraz ich usprawnianie należy myśleć kategoriami dziesięcioleci (do przodu). Dziewiętnastowieczni projektanci ( i nieco późniejsi) stanęli na wysokości zadania.