Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Wiadukt kolejowy II (Kamienna / LK 307)
2
 
Wiadukt kolejowy (Droga Krajowa nr 39)
1
 
Wiadukt kolejowy (Mroczeń - LK307 / DK39)
1
 
Wiadukt kolejowy I (Kamienna / LK 307)
1
0,000 km
Stacja kolejowa Namysłów
21
3,584 km
Przystanek kolejowy Kamienna Namysłowska (nie istnieje)
1
8,483 km
Stacja kolejowa Bukowa Śląska (dawna)
4
14,043 km
Stacja kolejowa Rychtal (dawna)
5
21,424 km
Stacja kolejowa Buczek (dawna)
25,643 km
Stacja kolejowa Trzcinica Wielkopolska (dawna)
3
28,651 km
Stacja kolejowa Laski-Smardze (dawna)
33,293 km
Stacja kolejowa Mroczeń (dawna)
5
39,666 km
Stacja kolejowa Kępno Zachodnie (dawna)
2
41,364 km
Stacja kolejowa Kępno
28
 
 
 
 
  ID: 7451732

Linia kolejowa nr 307 Namysłów - Kępno

Nebenbahnstrecke Kempen - Namslau



Budowa
1911-1912
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1992, 1994-95, 2014-16
 
Linia z Kępna do Namysłowa na pograniczu dwóch prowincji Śląska i Wielkopolski była już przewidziana do budowy w 1906 r. przez zarząd pruskich kolei w Poznaniu. 41-kilometrowa linia powstała w latach 1911-1912 jako uzupełnienie siatki głównych połączeń kolejowych. Jako pierwszy oddany został do użytku odcinek Kępno – Rychtal (27,5 km, 2 października 1911 r.), natomiast w rok później doprowadzono tory do Namysłowa (13,5 km, 2 listopada 1912 r.). Trasa ta miała lokalny charakter, ruch był umiarkowany, ...
Linia z Kępna do Namysłowa na pograniczu dwóch prowincji Śląska i Wielkopolski była już przewidziana do budowy w 1906 r. przez zarząd pruskich kolei w Poznaniu. 41-kilometrowa linia powstała w latach 1911-1912 jako uzupełnienie siatki głównych połączeń kolejowych. Jako pierwszy oddany został do użytku odcinek Kępno – Rychtal (27,5 km, 2 października 1911 r.), natomiast w rok później doprowadzono tory do Namysłowa (13,5 km, 2 listopada 1912 r.). Trasa ta miała lokalny charakter, ruch był umiarkowany, nie prowadzono tu ruchu pociągów pospiesznych. Dziennie kursowało od 3 do 5 par pociągów, które łączyły dwa spore ośrodki gospodarcze i dwie linie magistralne. Obydwie stacje zapewniały możliwość kontynuowania podróży w kierunku Wrocławia, Opola, Poznania czy Katowic. Ustalenia Traktatu Wersalskiego spowodowały ustanowienie granicy pomiędzy Polską a Niemcami, która przecięła trasę. W 1920 r. zamknięto dla ruchu odcinek z Rychtala do Bukowej Śląskiej. Pociągi PKP kursowały do 1939 r. z Kępna do Rychtala (zbudowano tam wieżę ciśnień), a niemieckie z Namysłowa do Bukowej Śląskiej a następnie do Sycowa wzdłuż granicy, linią zbudowaną w latach 1937-1941 r. Po wybuchu wojny i ustanowienia prowincji Kraj Warty - ponownie wróciły pociągi Kolei Rzeszy na całą linię w rozkładzie w maju 1942 r. Po wojnie linia funkcjonowała od razu. W 1946 r. kursowały 3 pary pociągów dziennie, podobnie w latach 60. i 80. Z powodów ekonomicznych zawieszono ruch pasażerski 6 marca 1992 r. Ruch towarowy zamknięto od 1 stycznia 1994 r. Ostatni przejezdny odcinek z Kępna Zachodniego do Kępna (na taką relację zmieniono nazwę linii 2005 r.) w 2000 r. W 2005 r. PLK wskazywała prędkość 0 km/h co oznaczało nieprzejezdność, dlatego linię usunięto z wykazu. Linię fizycznie zlikwidowano w latach 2014 (w styczniu Bukowa - Kępno Zach) -2016 (we wrześniu Kępno Zach. - Kępno). (moose - różne źródła)

Kilometraż stacji i przystanków na linii nr 307 liczony od stacji Namysłów (w nawiasie kilometraż niemiecki od Kępna, lub Namysłowa). Pogrubieniem zaznaczono stacje węzłowe, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Namysłów, st., km 0,000 (km 41,58)
- , Kamienna Namysłowska, poł., km 3,584 (37,70 km, km 3,88 z Namysłowa)
- , Bukowa Śląska, st., km 8,483 (km 33,10, km 8,48 z Namysłowa)
- granica województw dolnośląskiego / wielkopolskiego, km 10,605 (km 31,00)
- , granica państwowa Niemcy / Polska (dawna), km 12,000 (km 29,50)
- , Rychtal, poł., km 14,043 (km 27,52)
- , Buczek, poł., km 21,424 (km 20,15)
- , Trzcinica Wielkopolska, poł., km 25,643 (km 15,93)
- , Laski-Smardze, poł., km 28,651 (km 12,93)
- , Mroczeń, poł., km 33,293 (km 8,29)
- , Kępno Zachodnie, poł., km 39,666 (km 1,80)
- , Kępno, st., km 41,364 (km 0,00)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1930-1933
    komentarze: 8
    Przerwany tor kolejowy na trasie Namysłów - Rychtal, na dawnej ...
  • Data: 1934-1938
    komentarze: 0
    Dawna polsko - niemiecka granica w Igłowicach.
  • Data: 1935
    komentarze: 0
    Pocztówka z przebiegiem linii kolejowej Namysłów-Kępno oraz fotografiami ...