MENU
ZNACZNIKI
Wycinek mapy topograficznej w skali 1: 25 000 z roku 1889. Mapa przedstawia min. Brochów z czasów sprzed jego rozbudowy związanej z transportem kolejowym. W okolicy obecnej wieży ciśnień faktycznie (co widać) wcześniej stał wiatrak, zgodnie z informacją: W miejscu, gdzie obecnie zbiegają się ulice Pakistańska i Semaforowa widać stary cmentarz (nieistniejący obecnie).

Dodał: maciej76° - Data: 2007-02-10 23:28:41 - Odsłon: 9315
Rok 1889


W granicach miasta od 1 I 1951 roku.
Początkowo wieś książęca, od końca XII w. własność klasztoru kanoników regularnych na Piasku. Jeszcze w średniowieczu powiększona o sąsiadującą od południowego-wschodu wieś Buchta. Pod koniec XVIII w. znajduje się tu folwark z barokowym pałacem i są 42 domy. Od 1810 r. własność prywatna. W 1842 r. powstała stacja kolejowa na linii oławskiej. W 1845 r. wieś liczyła 399 mieszkańców. W 1896 r. wybudowano ważną stację rozrządową. Na początku XX w. Brochów nabrał charakteru miejskiego składając się z trzech osiedli o zabudowie wielorodzinnej i osiedla willowego. Mieszkało tam wówczas 8 tys. osób. Powstał Ratusz, park miejski, wieża ciśnień, szkoła i kościoły (kat. i ewang.). W 1939 r. Brochów otrzymał prawa miejskie. Poważnie zniszczony w 1945 r.. Włączony do Wrocławia w 1951 r. W budynku dawnej szkoły powstał szpital, rozbudowany w latach 80.


Pierwsza powojenna nazwa wykazana została w Łodzkim Dzienniku Wojewódzkim nr 4 z 15 września 1945 r. poz. 44 - Komunikat Urzędu Wojewódzkiego Łódzkiego z dnia 27 sierpnia 1945 r. o polskich nazwach miejscowości na Dolnym Śląsku do władz i urzędów administracji państwowej, ogólnej i samorządowej Województwa Łódzkiego.

  • /foto/160/160525m.jpg
    1744
  • /foto/160/160526m.jpg
    1755
  • /foto/365/365383m.jpg
    1755
  • /foto/437/437778m.jpg
    1899
  • /foto/17/17714m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/251/251413m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/395/395067m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/256/256091m.jpg
    1909
  • /foto/7656/7656812m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/334/334949m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/5459/5459363m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/21/21038m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/390/390598m.jpg
    1911
  • /foto/130/130031m.jpg
    1912
  • /foto/430/430631m.jpg
    1912 - 1913
  • /foto/5331/5331874m.jpg
    1915
  • /foto/5750/5750819m.jpg
    1915
  • /foto/5857/5857861m.jpg
    1915
  • /foto/266/266117m.jpg
    1916
  • /foto/447/447782m.jpg
    1916
  • /foto/298/298304m.jpg
    1917
  • /foto/3533/3533184m.jpg
    1918
  • /foto/3248/3248876m.jpg
    1920
  • /foto/6267/6267945m.jpg
    1925 - 1928
  • /foto/4283/4283393m.jpg
    1926
  • /foto/3239/3239855m.jpg
    1927
  • /foto/5314/5314383m.jpg
    1930
  • /foto/208/208274m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/205/205708m.jpg
    1930 - 1941
  • /foto/5222/5222029m.jpg
    1936
  • /foto/4147/4147042m.jpg
    1939
  • /foto/6602/6602636m.jpg
    1983
  • /foto/379/379552m.jpg
    2010
  • /foto/377/377734m.jpg
    2011
  • /foto/6621/6621046m.jpg
    2015
  • /foto/6623/6623597m.jpg
    2015
  • /foto/6623/6623713m.jpg
    2015

maciej76°

Poprzednie: Willa nr 7 Strona Główna Następne: Nagrobek Mara Matzdorffa


brockauer | 2007-02-18 21:34:00
Człowieniu! Rewelacja!
brockauer | 2007-02-18 21:38:15
Właśnie porównuję ją sobie z mapą z 1939. Zmiany, zmiany, zmiany! :P