Przystanek kolejowy Nowy Dwór powstał po 1889 roku kiedy to wybudowano łącznik kolejowy Wrocław Zachodni - Wrocław Gądów. Nowy Dwór stał się istotnym punktem na trasie. Tutaj łączą się 2 linie: dwutorowa z Gądowa i również dwutorowa z Muchoboru. Przed wojną był trzeci tor dla pociągów podmiejskich z Wrocławia Świebodzkiego do Leśnicy. Przystanek był przebudowywany w latach 2004/2005. Po przebudowie przystanek ma 2 perony (po jednym torze), wcześniej był 1 peron z torami po obu stronach. Na przystanku znajduje się nastawnia (obecnie nieczynna), mocno uszkodzona w 1945 r. i odbudowana po wojnie. Na stacji był także stalowy pomost nad torami. Podczas oblężenia Wrocławia w 1945 r toczyły się w okolicy ciężkie walki m.in o stację Nowy Dwór kiedy zniszczono budynek dworca. Pozostałością tych walk były znaczne ilości niewypałów, które odnaleziono podczas modernizacji stacji. Niewypały znajdowały się pod samymi torami, po których 60 lat jeździły pociągi oraz pod peronem, a nawet niektóre wystawały na powierzchnię ziemi (moose - różne źródła). Charakterystyczny budynek nastawni kolejowej spłonął 28 września 2017 roku.