Wiadukt kolejowy położony w ciągu magistralnej linii nr 271 (E59) Wrocław – Poznań, nad ul. Starogroblową we Wrocławiu. Obiekt usytuowany jest w obrębie stacji Wrocław Popowice. W ramach modernizacji linii 271 na terenie Wrocławia zdecydowano o całkowitej rozbiórce wiaduktu z 1947 roku i zastąpienie go zupełnie nową konstrukcją. Funkcja nowowybudowanego obiektu umożliwia bezkolizyjne skrzyżowanie linii kolejowych w ramach przebudowywanego układu torowego stacji Popowice z układem drogowym ul. Starogroblowej, zaproponowanym w ramach koncepcji budowy trasy tramwajowej Tramwaj Plus od ul. Władysława Jagiełły do pętli na osiedlu Kozanów we Wrocławiu. Nowy obiekt zaprojektowano jako osiem oddzielnych przęseł stalowych o schemacie statycznym dwuprzęsłowym, ciągłym pod każdy z torów, pod przebudowywany układ torowy stacji Wrocław Popowice (układ dwuprzęsłowy konstrukcji o długości 24.58+20,62 m dla ośmiu torów zastępuje istniejący jednoprzęsłowy dł. 10,88 m dla siedmiu torów i 10,54 m dla dwóch torów, likwidacja jednego przęsła pod likwidowany tor). Przęsła o prostych środnikach o konstrukcji stalowej, spawanej blachownicowej dla torów nr 31 i 32 (linia 271). Przęsła o pochylonych środnikach o konstrukcji stalowej, spawanej blachownicowej z płytą pomostową stalową ortotropową dla pozostałych sześciu torów. Światło poziome nowego obiektu uwzględnia docelową przebudowę ul. Starogroblowej i zmianę układu ulicy na układ dwujezdniowy i ciągiem pieszo-rowerowym, wydzielonym torowiskiem tramwajowym z obustronnymi peronami oraz ścieżką rowerową i chodnikiem. Rozpiętość nowego wiaduktu 46 m, skos przęseł 80-82 st., światło pionowe 5,16 m, światło poziome 19,05-22,95 m (moose)