MENU
Stacja Wrocław Swojczyce i pociąg z cysternami z bazy Orlenu

Dodał: augiasz° - Data: 2006-11-04 22:23:44 - Odsłon: 2337
21 października 2006


cd. dawnych nazw ...Wrocław Swojce (1945 r.), Wrocław Swojczyce Kowale (do 1954 r.)

Połączenie kolejowe dawna wieś (a osiedle Wrocławia od 1928 roku) otrzymała 1 kwietnia 1922 roku. W dniu tym nastąpiło otwarcie 10-kilometrowej linii z Wrocławia Nadodrze do Dobrzykowic Wrocławskich, do których docierała kolej z Jelcza od 1912 roku. Linia prowadziła m.in. przez nowo wybudowaną stację Wrocław Swojczyce. Ruch osobowy do 2000 roku, obecnie wyłącznie ruch towarowy. Od stacji odchodziło kilka długich bocznic - na zachód aż do stoczni przy Mostach Jagiellońskich, a na południe do nabrzeża przy Kanale Żeglugowym. Stacja jest czynna - obsługuje bardzo niski, acz regularny ruch pociągów - głównie do bazy paliw Orlen. Pozostałe bocznice istnieją częściowo (Akwawit, hurtownia pirotechniczna), ale są zarośnięte i nieużytkowane. W Swojczycach znajdują się 3 tory główne, dwa z nich posiadają krawędź peronową. Do końca 2013 roku na stacji istniała sygnalizacja kształtowa - jako na jedynej stacji we Wrocławiu. Na wiosnę 2014 r. semafory zostały wycięte. W związku z uruchomieniem od kwietnia 2017 r. odcinka kolei miejskiej Wrocław Główny/Wrocław Nadodrze - Wrocław Wojnów przeprowadzono remont infrastruktury na stacji. Zbudowano nową wiatę dla podróżnych i oświetlono perony. W związku z remontem i modernizacją linii 292 wstrzymano kursy pociągów od 9 grudnia 2018 r. W ramach zadania "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WrOF" zdecydowano o wymianie rozjazdów 1, 11, 19 na nowe z zapewnieniem prędkości 70 kmh i likwidację rozjazdu nr 3, rozbiórce torów 2 i 4 (1000 m), likwidację rozjazdu nr 14 celem budowy normatywnego peronu na międzytorzu 1-6, na torze nr 3 rozbiórka połączenia torowego rozjazdami nr 3 i 5, skrócenie toru od strony Wrocławia oraz budowa toru z mat. staroużytecznych do nowej lokalizacji rozjazdu nr 11, na torze nr 6 rozbiórka rozjazdów 9 i 12, regulacja toru w planie i profilu na odcinku 88 m, na torze nr 8 rozbiórka rozjazdu nr 13, likwidacja połączenia między rozjazdami 12 i 13, na torze 8a - rozbiórka 465 m toru, rozbiórka rozjazdu 201, zabudowa kozła oporowego. (moose)

  • /foto/7461/7461567m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/3217/3217961m.jpg
    1987
  • /foto/3481/3481772m.jpg
    1997 - 2005
  • /foto/128/128599m.jpg
    2004
  • /foto/128/128600m.jpg
    2004
  • /foto/10/10492m.jpg
    2004
  • /foto/10/10493m.jpg
    2004
  • /foto/132/132307m.jpg
    2004
  • /foto/17/17696m.jpg
    2004
  • /foto/17/17697m.jpg
    2004
  • /foto/34/34112m.jpg
    2004
  • /foto/132/132306m.jpg
    2005
  • /foto/128/128602m.jpg
    2005
  • /foto/123/123166m.jpg
    2006
  • /foto/5184/5184880m.jpg
    2007
  • /foto/136/136236m.jpg
    2007
  • /foto/136/136237m.jpg
    2007
  • /foto/136/136238m.jpg
    2007
  • /foto/6456/6456520m.jpg
    2012
  • /foto/5184/5184898m.jpg
    2014
  • /foto/5184/5184923m.jpg
    2014
  • /foto/5184/5184940m.jpg
    2014
  • /foto/5184/5184975m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185017m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185045m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185067m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185107m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185155m.jpg
    2014
  • /foto/6088/6088708m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088727m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088738m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088757m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106066m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106077m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106248m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106894m.jpg
    2016
  • /foto/6111/6111525m.jpg
    2016
  • /foto/6123/6123902m.jpg
    2016
  • /foto/6123/6123928m.jpg
    2016
  • /foto/6582/6582581m.jpg
    2017
  • /foto/6582/6582584m.jpg
    2017
  • /foto/6582/6582589m.jpg
    2017

augiasz°

Poprzednie: Pawilon kotów Strona Główna Następne: Kamienica nr 278


klapador | 2006-11-05 15:04:40
Ha konkurencja!
augiasz | 2006-11-06 21:52:14
Dla Cargo? Zaiste :)
klapador | 2006-11-07 09:59:07
Tak narazie dla Cargo tylko,ale od przyszłego roku na nasze szlaki kolejowe wjadą przewoźnicy osobowi zkrajów UE i wtedy będzie poważna konkurencja dla Przewozów Regionalnych
JTJT | 2006-11-07 10:07:50
Dzięki Ci Unio ... nareszcie.
klapador | 2006-11-07 12:28:50
No nie wiem ponieważ przypuszczalnie bilety będą dużo droższe
JTJT | 2006-11-07 13:12:19
Oczywiście się z Tobą nie zgodzę. Ale zakładac się nie będziemy :-)
klapador | 2006-11-07 14:07:49
Pożyjemy,zobaczymy...
augiasz | 2006-11-07 10:45:42
Licze szczegolnie na przewoznikow naszych poludniowych sasiadow...