MENU
Tereny kolejowe stacji Wrocław Psie Pole i kolejny bliżej nie określony budynek choć sprawia wrażenie jakby pełnił funkcję mieszkalną

Dodał: MT° - Data: 2006-10-31 23:08:22 - Odsłon: 3486
31 października 2006


Budowę stacji Psie Pole rozpoczęto w 1865 r. w ramach realizacji linii Wrocław - Kluczbork - Fosowskie przez Towarzystwo Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte Oder Ufer Eisenbahngesellschaft, ROUE). Ruch na całej trasie otwarto 15 listopada 1868 roku. W 1884 r. zbudowano odgałęzienie do Trzebnicy. Budynek dworca powstał na przełomie 1885/1886. W latach 1901 i 1937 powstały na stacji nastawnie. W 1928 roku, po włączeniu Psiego Pola do Wrocławia zmieniono nazwę stacji. Po drugiej wojnie światowej do stacji Psie Pole docierały jako pierwsze nieregularne pociągi wojskowe. W lipcu 1945 r., po prowizorycznej odbudowie mostu na rzece Widawie, wznowiono ruch do Wrocławia Nadodrza. Po wstrzymaniu ruchu do Trzebnicy w 2000 r. dokonano przebudowy stacji. Wjazd na ową linię z peronów stał się niemożliwy. Stacja obsługiwała dwie bocznice zakładowe - do PZL Hydral i do firmy Stolbud. Tę pierwszą rozebrano w 2012 r. W kierunku Zakrzowa kursuje pociąg zdawczy do tamtejszego Polaru. Dziś stacja obsługuje pociągi do Kluczborka i do Trzebnicy. Budynek dworca wyremontowano w 2009 r. w ramach uruchomienia linii do Trzebnicy. Czynna jest tylko jedna nastawnia od strony Oleśnicy która kieruje także ruchem do Trzebnicy (moose - głównie w oparciu o stronę Marcina Covalusa Kowalczyka).

  • /foto/4485/4485239m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/8421/8421885m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/8287/8287950m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/250/250335m.jpg
    1906
  • /foto/5004/5004799m.jpg
    1906
  • /foto/335/335877m.jpg
    1909 - 1911
  • /foto/100/100549m.jpg
    1910
  • /foto/8821/8821026m.jpg
    1910
  • /foto/283/283370m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/337/337817m.jpg
    1921
  • /foto/6/006371m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/3650/3650618m.jpg
    1935
  • /foto/6570/6570725m.jpg
    1939
  • /foto/11/11759m.jpg
    2004
  • /foto/113/113343m.jpg
    2006
  • /foto/113/113346m.jpg
    2006
  • /foto/113/113348m.jpg
    2006
  • /foto/113/113350m.jpg
    2006
  • /foto/113/113352m.jpg
    2006
  • /foto/130/130090m.jpg
    2007
  • /foto/130/130092m.jpg
    2007
  • /foto/130/130095m.jpg
    2007
  • /foto/156/156914m.jpg
    2007
  • /foto/156/156915m.jpg
    2007
  • /foto/156/156916m.jpg
    2007
  • /foto/8442/8442970m.jpg
    2008
  • /foto/276/276291m.jpg
    2009
  • /foto/276/276092m.jpg
    2009
  • /foto/285/285026m.jpg
    2009
  • /foto/3545/3545627m.jpg
    2012
  • /foto/4566/4566705m.jpg
    2014
  • /foto/4566/4566742m.jpg
    2014
  • /foto/4657/4657245m.jpg
    2014
  • /foto/4657/4657246m.jpg
    2014
  • /foto/9367/9367789m.jpg
    2014
  • /foto/9688/9688596m.jpg
    2014
  • /foto/5560/5560707m.jpg
    2015
  • /foto/9678/9678504m.jpg
    2022
  • /foto/9678/9678666m.jpg
    2022
  • /foto/9783/9783775m.jpg
    2022

MT°

Poprzednie: Stacja kolejowa Wrocław Psie Pole Strona Główna Następne: Parowiec Oder


klapador | 2006-11-01 10:45:12
Prawdobodobnie obecnie jest to budynek mieszkalny dzierżawiony od PKP,kiedyś pewnie był tu jakiś warsztat lub siedziba rewidentów stacyjnych