MENU
Tablica informująca o remoncie estakady

Dodał: klapador° - Data: 2006-09-21 11:31:51 - Odsłon: 4283
20 września 2006


Estakada kolejowa we Wrocławiu – estakada oraz położone w jej ciągu wiadukty, na której przeprowadzona jest linia kolejowa prowadząca od dworca Wrocław Główny w kierunku zachodnim, tzw. Miejska Kolej Łącząca (niem. Stadtverbindungsbahn[). Jest to budowla, którą wzniesiono w latach 1896–1901 w ramach szerszego programu porządkowania układu wrocławskiego węzła kolejowego. Estakada ma długość 620 m. Składają się na nią 4 stalowe wiadukty o rozpiętości 20–25 m oraz 67 sklepionych przęseł murowanych o rozpiętości 5–6 m. Poprowadzono na niej trzy tory należące do różnych linii kolejowych[5][6][7]. Tory położone są około 5 m nad poziomem okolicznych ulic. Po remoncie z 2009 roku prędkość maksymalna przejazdu pociągów po estakadzie wynosi 60 km/h, podczas gdy wcześniej, ze względu na zły stan techniczny obiektu, była ograniczona miejscami do 20–30 km/h.
Za

  • /foto/122/122910m.jpg
    1954 - 1955
  • /foto/9877/9877854m.jpg
    1983
  • /foto/381/381835m.jpg
    1988
  • /foto/9102/9102613m.jpg
    1991 - 1993
  • /foto/9/9672m.jpg
    2000
  • /foto/45/45781m.jpg
    2004
  • /foto/25/25740m.jpg
    2004
  • /foto/27/27783m.jpg
    2005
  • /foto/8760/8760487m.jpg
    2005
  • /foto/8760/8760517m.jpg
    2005
  • /foto/92/92053m.jpg
    2006
  • /foto/110/110897m.jpg
    2006
  • /foto/106/106102m.jpg
    2006
  • /foto/106/106110m.jpg
    2006
  • /foto/106/106487m.jpg
    2006
  • /foto/111/111435m.jpg
    2006
  • /foto/112/112619m.jpg
    2006
  • /foto/112/112620m.jpg
    2006
  • /foto/112/112621m.jpg
    2006
  • /foto/143/143401m.jpg
    2007
  • /foto/210/210282m.jpg
    2008
  • /foto/10132/10132469m.jpg
    2008
  • /foto/248/248053m.jpg
    2008
  • /foto/3442/3442082m.jpg
    2009
  • /foto/3442/3442087m.jpg
    2009
  • /foto/315/315507m.jpg
    2010
  • /foto/360/360409m.jpg
    2010
  • /foto/360/360529m.jpg
    2010
  • /foto/360/360530m.jpg
    2010
  • /foto/374/374968m.jpg
    2011
  • /foto/403/403543m.jpg
    2011
  • /foto/403/403545m.jpg
    2011
  • /foto/407/407355m.jpg
    2011
  • /foto/448/448100m.jpg
    2012
  • /foto/4689/4689845m.jpg
    2014
  • /foto/5388/5388730m.jpg
    2015
  • /foto/5388/5388731m.jpg
    2015
  • /foto/5682/5682483m.jpg
    2015
  • /foto/6375/6375745m.jpg
    2016
  • /foto/7519/7519195m.jpg
    2018
  • /foto/7973/7973529m.jpg
    2019
  • /foto/9777/9777953m.jpg
    2022
  • /foto/10506/10506784m.jpg
    2023

klapador°

Poprzednie: 2004 - 2007 Budowa Arkad Wrocławskich Strona Główna Następne: Wiadukt kolejowy (Świdnicka - Powstańców Śląskich)


rysse | 2006-09-21 11:54:28
Olbrzymie pieniądze, a wiadomo kiedy zaczną i na kiedy przewidują koniec remontu?
klapador | 2006-09-21 13:59:46
Remont jest już rozpoczęty,niestety nie wiem kiedy nastąpi koniec tej zadymy.Ponoć ma być uruchomiony dworzec na Świebodzkim,zaś plac mas być przeniesiony na ulicę Paczkowską.Dziwi mnie tylko fakt dlaczego remont zaczęto od najszybszego toru na estakadzie /60 km/h/ na pozostałych dwóch jest 30 km/h.Nie wiem za co się płaci grube pieniądze tym matołom w centrali?
Ariel | 2006-10-20 15:58:21
Bo chodzi o to, zeby tor szybszy, stal sie jeszcze szybszy:)