MENU
Budynek byłej nastawni.Obecnie znajduje się tam jakiś warsztat

Dodał: klapador° - Data: 2006-09-21 11:24:05 - Odsłon: 7251
20 września 2006


Estakada kolejowa we Wrocławiu – estakada oraz położone w jej ciągu wiadukty, na której przeprowadzona jest linia kolejowa prowadząca od dworca Wrocław Główny w kierunku zachodnim, tzw. Miejska Kolej Łącząca (niem. Stadtverbindungsbahn[). Jest to budowla, którą wzniesiono w latach 1896–1901 w ramach szerszego programu porządkowania układu wrocławskiego węzła kolejowego. Estakada ma długość 620 m. Składają się na nią 4 stalowe wiadukty o rozpiętości 20–25 m oraz 67 sklepionych przęseł murowanych o rozpiętości 5–6 m. Poprowadzono na niej trzy tory należące do różnych linii kolejowych[5][6][7]. Tory położone są około 5 m nad poziomem okolicznych ulic. Po remoncie z 2009 roku prędkość maksymalna przejazdu pociągów po estakadzie wynosi 60 km/h, podczas gdy wcześniej, ze względu na zły stan techniczny obiektu, była ograniczona miejscami do 20–30 km/h.
Za

  • /foto/122/122910m.jpg
    1954 - 1955
  • /foto/9877/9877854m.jpg
    1983
  • /foto/381/381835m.jpg
    1988
  • /foto/9102/9102613m.jpg
    1991 - 1993
  • /foto/9/9672m.jpg
    2000
  • /foto/45/45781m.jpg
    2004
  • /foto/25/25740m.jpg
    2004
  • /foto/27/27783m.jpg
    2005
  • /foto/8760/8760487m.jpg
    2005
  • /foto/8760/8760517m.jpg
    2005
  • /foto/92/92053m.jpg
    2006
  • /foto/110/110897m.jpg
    2006
  • /foto/106/106104m.jpg
    2006
  • /foto/106/106110m.jpg
    2006
  • /foto/106/106487m.jpg
    2006
  • /foto/111/111435m.jpg
    2006
  • /foto/112/112619m.jpg
    2006
  • /foto/112/112620m.jpg
    2006
  • /foto/112/112621m.jpg
    2006
  • /foto/143/143401m.jpg
    2007
  • /foto/210/210282m.jpg
    2008
  • /foto/10132/10132469m.jpg
    2008
  • /foto/248/248053m.jpg
    2008
  • /foto/3442/3442082m.jpg
    2009
  • /foto/3442/3442087m.jpg
    2009
  • /foto/315/315507m.jpg
    2010
  • /foto/360/360409m.jpg
    2010
  • /foto/360/360529m.jpg
    2010
  • /foto/360/360530m.jpg
    2010
  • /foto/374/374968m.jpg
    2011
  • /foto/403/403543m.jpg
    2011
  • /foto/403/403545m.jpg
    2011
  • /foto/407/407355m.jpg
    2011
  • /foto/448/448100m.jpg
    2012
  • /foto/4689/4689845m.jpg
    2014
  • /foto/5388/5388730m.jpg
    2015
  • /foto/5388/5388731m.jpg
    2015
  • /foto/5682/5682483m.jpg
    2015
  • /foto/6375/6375745m.jpg
    2016
  • /foto/7519/7519195m.jpg
    2018
  • /foto/7973/7973529m.jpg
    2019
  • /foto/9777/9777953m.jpg
    2022
  • /foto/10506/10506784m.jpg
    2023

klapador°

Poprzednie: Projekty i wizualizacje Sky Tower Strona Główna Następne: 2004 - 2007 Budowa Arkad Wrocławskich


esski | 2006-09-21 12:33:16
do 1970 kiedy byly tu nastawnie kluczowe byla to jedna z wielu nastawni kluczowych na glownym, jeden koles w czerwonej czapce siedzial na gorze , zas kilku pomagierow fruwalo ponad okolicznymi torami i zmienialo odpowiednie zwrotnice zamykajac je na klucz wedle odpowiednich procedur. po czym na sznurkach i kubkach do gory podawalo wszystko "szefowi" .W roku 1970, jak druga w PL stacja Wroclaw Gl i jej glowna nastawnia WGA otrzymala automatyczna nastawnie - jesli mnie pamiec nie myli PG1 lub PZ1, bywalem w czasach szkolnych i tuz poszkole na "grzybie" setki razy, bawiac sie w "prawdziwa" wielkiej skali i realnych ksztaltow i rozklady jazdy - kolejke..Semafor wyjazdowy jak i wjazdowy obsluguje sie dwoma kolkami-guzikami, jeden to ten z ktorego wyjezdza lub nadjezdza pociag drugi zas to semafor docelowy przez ktorego przejedzie pociag jesli jedzie od WGA lub przed ktorym stanie pociag jesli wjezdza w perony, cala droga przebiegu ustawia sie samoczynnie - mozna oczywiscie ulozyc droge samemu -jesli sie tego bardzo chce, cala droga przebiegu wyswietlana jest takze na pulpicie - mniej wiecej 5 moze 6 m dlugim i z poltora szerokim.po zjechaniu pociagu z zajetego odcinka mozna po tymze torze puszczac kolejny sklad, maszyneria PG1 sama oczekiwala na ewentualne zwolnienie tegoz i samoczynne podanie zielonego pod nos kolejnego maszynisty.
klapador | 2006-09-21 14:02:33
Normalnie mnie zamurowało.Brawo ESSKI!!!!!
teresa, teresa kozlowski | 2007-03-24 00:31:07
Ile lat technikum trzeba, zeby pracowac tam ?
esski | 2007-03-24 01:26:35
W czasach mojej mlodosci wystarczyly 4 lata na wydziale Ruch i Przewozy Kolejowe, mozna tez bylo startowac do tego zawodu za pomoca szkoly wieczorowej, mieszczacej sie wtedy na czwartym pietrze, w latach 80. PKP organizowalo kursy w budynku Dworca Swiebodzkiego, kurs trwal kilka miesiecy i prawdopodobnie upowaznial klienta do podjecia takiej pracy.
zbigniew | 2006-09-21 21:30:44
Nastawnia - budynek mieszczący urządzenia do zdalnego sterowania ruchu kolejowego, z którego ustawia się drogi przebiegu pociągów, przestawia zwrotnice oraz nadaje sygnały (przy pomocy semaforów i tarcz ostrzegawczych). Jej pracą kieruje dyżurny ruchu. Część stacji kolejowej, której urządzenia (rozjazdy, semafory) są sterowane z danej nastawni, nazywa się okręgiem nastawczym. Jeśli na danej stacji jest tylko jedna nastawnia, to pojęcie okręgu nastawczego jest tożsame z terenem stacji. Rodzaje nastawni: nastawnia dysponująca nastawnia wykonawcza - podlega dysponującej, pracujący na niej nastawniczy obsługuje urządzenia sterowania ruchem w określonej części stacji. nastawnia manewrowa - kieruje pracą manewrową na całej stacji lub jej części. Nazwa nastawni jest skrótem nazwy stacji, na której się znajduje, a w przypadku większej liczby nastawni jej nazwa jest wzbogacona o dodatkowe litery lub cyfry.
wnuczek | 2007-03-24 00:11:34
Czy ja trafiłem tu na jakiś kurs? Pamiętam to miejsce budynek ten znajduje się na nasypie kolejowym przy ul Grabiszyńskiej.