MENU
Wrocław Swojczyce od strony peronów. Budynek jest chyba zamieszkany i nie wykorzystywany jako stacja.

Dodał: Siloy° - Data: 2004-05-26 19:18:55 - Odsłon: 4002
26 maja 2004


cd. dawnych nazw ...Wrocław Swojce (1945 r.), Wrocław Swojczyce Kowale (do 1954 r.)

Połączenie kolejowe dawna wieś (a osiedle Wrocławia od 1928 roku) otrzymała 1 kwietnia 1922 roku. W dniu tym nastąpiło otwarcie 10-kilometrowej linii z Wrocławia Nadodrze do Dobrzykowic Wrocławskich, do których docierała kolej z Jelcza od 1912 roku. Linia prowadziła m.in. przez nowo wybudowaną stację Wrocław Swojczyce. Ruch osobowy do 2000 roku, obecnie wyłącznie ruch towarowy. Od stacji odchodziło kilka długich bocznic - na zachód aż do stoczni przy Mostach Jagiellońskich, a na południe do nabrzeża przy Kanale Żeglugowym. Stacja jest czynna - obsługuje bardzo niski, acz regularny ruch pociągów - głównie do bazy paliw Orlen. Pozostałe bocznice istnieją częściowo (Akwawit, hurtownia pirotechniczna), ale są zarośnięte i nieużytkowane. W Swojczycach znajdują się 3 tory główne, dwa z nich posiadają krawędź peronową. Do końca 2013 roku na stacji istniała sygnalizacja kształtowa - jako na jedynej stacji we Wrocławiu. Na wiosnę 2014 r. semafory zostały wycięte. W związku z uruchomieniem od kwietnia 2017 r. odcinka kolei miejskiej Wrocław Główny/Wrocław Nadodrze - Wrocław Wojnów przeprowadzono remont infrastruktury na stacji. Zbudowano nową wiatę dla podróżnych i oświetlono perony. W związku z remontem i modernizacją linii 292 wstrzymano kursy pociągów od 9 grudnia 2018 r. W ramach zadania "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WrOF" zdecydowano o wymianie rozjazdów 1, 11, 19 na nowe z zapewnieniem prędkości 70 kmh i likwidację rozjazdu nr 3, rozbiórce torów 2 i 4 (1000 m), likwidację rozjazdu nr 14 celem budowy normatywnego peronu na międzytorzu 1-6, na torze nr 3 rozbiórka połączenia torowego rozjazdami nr 3 i 5, skrócenie toru od strony Wrocławia oraz budowa toru z mat. staroużytecznych do nowej lokalizacji rozjazdu nr 11, na torze nr 6 rozbiórka rozjazdów 9 i 12, regulacja toru w planie i profilu na odcinku 88 m, na torze nr 8 rozbiórka rozjazdu nr 13, likwidacja połączenia między rozjazdami 12 i 13, na torze 8a - rozbiórka 465 m toru, rozbiórka rozjazdu 201, zabudowa kozła oporowego. (moose)

  • /foto/7461/7461567m.jpg
    1938 - 1940
  • /foto/3217/3217961m.jpg
    1987
  • /foto/3481/3481772m.jpg
    1997 - 2005
  • /foto/128/128599m.jpg
    2004
  • /foto/128/128600m.jpg
    2004
  • /foto/10/10492m.jpg
    2004
  • /foto/132/132307m.jpg
    2004
  • /foto/17/17696m.jpg
    2004
  • /foto/17/17697m.jpg
    2004
  • /foto/34/34112m.jpg
    2004
  • /foto/132/132306m.jpg
    2005
  • /foto/128/128602m.jpg
    2005
  • /foto/114/114040m.jpg
    2006
  • /foto/123/123166m.jpg
    2006
  • /foto/5184/5184880m.jpg
    2007
  • /foto/136/136236m.jpg
    2007
  • /foto/136/136237m.jpg
    2007
  • /foto/136/136238m.jpg
    2007
  • /foto/6456/6456520m.jpg
    2012
  • /foto/5184/5184898m.jpg
    2014
  • /foto/5184/5184923m.jpg
    2014
  • /foto/5184/5184940m.jpg
    2014
  • /foto/5184/5184975m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185017m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185045m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185067m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185107m.jpg
    2014
  • /foto/5185/5185155m.jpg
    2014
  • /foto/6088/6088708m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088727m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088738m.jpg
    2016
  • /foto/6088/6088757m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106066m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106077m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106248m.jpg
    2016
  • /foto/6106/6106894m.jpg
    2016
  • /foto/6111/6111525m.jpg
    2016
  • /foto/6123/6123902m.jpg
    2016
  • /foto/6123/6123928m.jpg
    2016
  • /foto/6582/6582581m.jpg
    2017
  • /foto/6582/6582584m.jpg
    2017
  • /foto/6582/6582589m.jpg
    2017
  • /foto/10177/10177710m.jpg
    2020
  • /foto/10178/10178527m.jpg
    2020
  • /foto/10183/10183232m.jpg
    2020
  • /foto/10190/10190366m.jpg
    2020
  • /foto/10190/10190369m.jpg
    2020
  • /foto/10192/10192167m.jpg
    2020
  • /foto/10193/10193531m.jpg
    2020
  • /foto/10196/10196505m.jpg
    2020
  • /foto/10196/10196506m.jpg
    2020

Siloy°

Poprzednie: Stacja kolejowa Wrocław Swojczyce Strona Główna Następne: Urząd Pocztowy Wrocław 1


MT | 2004-05-26 19:31:42
Witam na mojej parafii:-) Stacja faktycznie jest zamieszkiwana i to o ile dobrze pamiętam przez 2 czy 3 rodziny. Pociągi niemal przestały tu kursować, czasem tylko przemknie transport towarowy do licznych w tym rejonie zakładów takich jak PKN ORLEN, Zakłady Spirytusowe, czy np. POLIFARB. Linia kolejowa posiada na tym odcinku wiele bocznic. Pociągi osobowe kursowały tu kiedyś dość często gł. na trasie Wrocław - Jelcz Laskowice, Oława, Opole, ale dziś to już wspomnienia, bo jak wiadomo nasza PKP likwiduje nieopłacalne linie.
Beny | 2004-05-27 22:24:39
Racja- jeszcze nie dawno na ulicy Mydlanej przy przejeździe kolejowym pracował sobie dróżnik a teraz jego budka jest zabita dechami
MT | 2004-05-27 22:37:17
Nie tak do końca, dechami zabita i owszem, ale dróżnik wartę trzyma nadal, na tym odcinku często przetaczają wagony towarowe więc i dróżnik ma zajęcie.
Siloy | 2004-05-27 23:58:25
A muszę przyznać że jak zwiedzałem te rejony to widziałem dróżnika, a nawet 2-ch - przy Mydlanej i przy Swojczyckiej. Także budki dróżników dalej spełniają swoją funkcje....
MT | 2005-08-13 00:10:15
Przy Swojczyckiej budka dróżnika obróciła się w proch, zamontowano automatyczne szlabany -