Wiadukt w km 6+111 w ciągu linii kolejowej E59. Obiekt stanowi bezkolizyjne skrzyżowanie z ul. Osobowicką. Obiekt jednoprzęsłowy o masywnych przyczółkach. Dla każdego toru ułożone osobne przęsło. Przyczółki od strony Poznania masywne, betonowe. Przyczółki od strony Wrocławia masywne, ceglane, stanowiące część umocnień fortyfikacyjnych. Dźwigary główne o przekroju dwuteowym, pas dolny i górny z par kątowników i nakładek. Konstrukcja dźwigarów głównych stykowana, styki nitowane. Rozpiętość przęsła w torze 1 15,21 m, rozpiętość przęsła w torze 2 18,25 m, światło pionowe 5,3 m, światło poziome 13,9 m (tor nr 2) i 17,3 m (tor nr 1). W ramach przebudowy wiaduktu wymiana przęseł stalowych nitowanych na nowe przęsła stalowe, spawane, blachownicowe z jezdnią zamkniętą w formie płyty ortotropowej dł. 15,2 m i 18,3 m. Zgodnie z zaleceniem konserwatora zabytków na nowowybudowanej konstrukcji stalowej należy zastosować balustradę o wyglądzie identycznym jak balustrada istniejąca przed modernizacją. (moose)