MENU
Domy mieszkalne przy ul. ks. Czesława Klimasa w 1936 roku. W czasie walk o Festung Breslau zostały zburzone.

Dodał: Neo[EZN]° - Data: 2003-09-26 12:34:15 - Odsłon: 7345
Rok 1936

  • /foto/444/444273m.jpg
    1930
  • /foto/8275/8275931m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/8002/8002098m.jpg
    2002 - 2004
  • /foto/22/22056m.jpg
    2004
  • /foto/435/435280m.jpg
    2012
  • /foto/4329/4329374m.jpg
    2013
  • /foto/4486/4486573m.jpg
    2014
  • /foto/4486/4486576m.jpg
    2014
  • /foto/4486/4486663m.jpg
    2014
  • /foto/4486/4486950m.jpg
    2014
  • /foto/7859/7859856m.jpg
    2016
  • /foto/6095/6095507m.jpg
    2016

Wrocław - Przewodnik historyczny Teresa Kulak , Wydawnictwo Dolnośląskie , Wrocław 2000

Poprzednie: Letnia rezydencja Schottländera - Villa Ehrlich (dawna) Strona Główna Następne: Osiedle Popowice (dawne)


Gość: lukcio.m | 2002-11-04 20:57:04
Na całych Popowicach ślad nie został z przedwojennej zabudowy.
Gość: Neo[EZN] | 2002-11-04 20:57:44
No niestety... ale to troche dziwne, że żaden dom sie nie ostał (z wyjątkiem 2 starych domów obok RzeĄni) - budynki były z lat 20 i 30 - chociaż pewnie miały drewniane stropy, wystarczył już tylko pożar, żeby nikomu nie chciało się odbudowywać pustych murów.
Gość: vorwerk | 2003-02-13 20:58:02
sa jeszcze trzy,- jeden obok Kauflandu (za nim jest stacja benzynowa i zaraz obok 2 przy sklepie z oponami, pozostalosc po osiedlu wybudowanym w 1927 r.
Gość: Neo[EZN] | 2003-02-14 20:58:29
Vorwerk - czyli mam rozumieć, że są 2 budynki gdzieś przy ul.Legnickiej, które są pozostałością po tych przedwojennych Popowicach? Jeśli tak to z ciekawości tam się przejadę :) Pamiętam tylko same stare kamienice przy Legnickiej i nic więcej. Acha - i te domy, które są na fotce (te na Pilczyckiej) obecnie istnieją. Źle umieściłem zdjęcie bo to nie są Popowice tylko Pilczyce. Za informację dziękuję osobie, która zwie się Łukasz Pietraszek.
Gość: vorwerk | 2003-02-16 20:58:55
Zgadza sie, dokladnie w okolicach skrzyzowania Malopanewskiej i Legnickiej, przed nimi jest przystanek tramwajowy. Sa to pieciokondygnacyjne kamienice wygladajace identycznie, w "stylu" tamtego osiedla, ktorego budynki z tego co wiem przy Legnickiej mialy wlasnie 5 pieter i dalej stopniowo obnizaly sie w do 3 i 2 pieter.
Gość: bonczek | 2004-04-16 22:42:51
Czy ktoś z Was może mi napisać dokłądnie w którym miejscu owe budynki się znajduja?
Gość: PP | 2003-10-27 23:06:54
Przy okazji budowy tego osiedla powstał budynek przy ul. Strzegomskiej róg ul. Jaworskiej. Istnieje do dziś i daje dobre wyobrażenie o architekturze nieodległego zespołu.
Gość: Neo[EZN] | 2003-10-28 00:02:17
No tak ale ulica Strzegomska leży w dosyć dużej odległości od Pilczyckiej. Ktory zespół masz na myśli?
Gość: PP | 2003-10-29 21:29:15
OK. Zasurowałem się komentarzami nt. Popowic i to co napisałem odnosi się do dawnej zabudowy tego osiedla. Wspomniany budynek jest ostatnim elementem zespołu będącego jakby przedłużeniem osiedla w kier. ul. Strzegomskiej wzdłuż ul. Jaworskiej.
Gość: Neo[EZN] | 2003-10-29 23:48:47
No tak ale właściwie takiej zabudowy na Popowicach chyba nie było? Może tylko w okolicach ul.Legnickiej?
Petr | 2004-03-16 15:33:03
Nie jestem pweiwn czy to na pweno Pilczycka choc domy są podobne. Tylko który by to miał być dom? Ten między Górniczą a Koszykarską? Jeśli tak to ten budynek ma tylko 3 klatki i zakręca w Koszykarską a obecny bubynek ma chyba 6-7 klatek i nie zawija się w Koszykarską.,
Wojtek. | 2004-04-16 22:56:55
Róg Pilczyckiej i Górnickiego
Racu | 2004-04-16 23:07:05
Chyba Górniczej :)
Dyzma | 2011-04-10 23:36:25
Wojtek Pilczycka i Górnicza ,Górnickiego jest przy Nowowiejskiej
Wojtek. | 2004-04-16 23:34:28
Górniczej :) Ale już sprawdziłem, to nie tu
pestka-a | 2005-01-23 01:49:03
Jestem bardzo ciekawa gdzie jest to zdjęcie czy napewno sę to Pilczyce
Lekok | 2005-07-22 10:02:37
To nie jest ulica Pilczycka ! To są zniszczone budynki w 1945 przy obecnej Cz. Klimasa - datowanie w 99% prawdziwe.
Lekok | 2005-08-18 13:46:18
Minął już ponad miesiąc i nie widać korekty!
Neo[EZN] | 2005-08-18 14:10:28
Nie widać bo może nie przekonałeś nas że to faktycznie jest tam. Przedstaw dowody :)
an | 2007-05-11 08:47:23
Jeśli ktoś nie zauważył to podpis pod zdjęciem określa tejon tarnogaju a nie popowic i czasem warto zajżeć do mapy
krylu | 2008-12-15 13:37:36
Czyli ten kwartał zabudowy łączył sie z - ocalałymi - budynkami przy Tarnogajskiej, w ciągu do Gazowej. Faktycznie nic z tych budynków nie pozostało...