Festung
| 2005-01-01 22:59:27
Dobra robota- gratuluję! Przyznam szczerze, że nie miałem zielonego pojęcia o tym, że wrocławskie linie tramwajowe poza numeracją miały także swoje nazwy ( i barwy!). Z materiału wynika, że A. D. 1908 w mieście było 11 linii. Ciekawym, czy w późniejszym okresie tj. po przejęciu władzy przez nazistów, we Wrocławiu byli różni operatorzy tramwajowi?
Neo[EZN]
| 2005-01-01 23:08:10
Nie, od końca lat 20. albo początku lat 30. był już tylko jeden operator KM. To się stało chyba wtedy kiedy pojawiły się kremowe tramwaje.
Festung
| 2005-01-01 23:17:21
Tnx- o tramwajach to ja mogę w kółko- całą dobę. Mnie interesuje osobliwie pozapasażerska funkcja wrocławskich tramwajów w powojennym mieście. Interesujące są też wszelkie osobliwości ( tramwaje nocne, linie jednotorowe etc.).
PP
| 2005-01-01 23:11:02
Kolory podane w tabeli to kolory światła sygnalizacyjnego (lub światła i tablicy) na pierwszym wozie, może to ta lampa na dachu wagonu lub pod reflektorem.
PP
| 2005-01-02 09:16:49
W owym czasie (1908) nie byli to jedynie operatorzy ponieważ kompanie przewozowe były właścicielami torowisk, dlatego podają ich długość będącą w posiadaniu.
grzesiek
| 2005-01-02 15:59:24
Pierwsza była Elektrische Strassenbahn Breslau AG, od roku 1889 uruchamiając trzy linie(późniejsze 10,11,12. Wkrótce po 1900r, powstała Breslauer Strassen-Eisenbahn AG, z siedmioma (1-6 i 7/8-okólna). Dopiero wówczas miasto utworzyło własną firmę Breslauer Strassenbahn z pięcioma liniami (15-18,23),a w 1913r przejęło linie Breslauer Strassen-Eisenbahn AG, przy czym nie zmieniono głównych linii 1,2,5,6,7/8,15,16,17,18 i 23. Zlikwidowano linię 3, wkrótce potem 4. Dodano nową 21 i przedłużono 18. Obie dojeżdżały teraz do Szczytnik. Dopiero w 1920r Miejskie Tramwaje przejęły ostatnią spółkę konkurencji, tzn. Elektrische Strassenbahn Breslau AG, utrzymując w całości z taborem linię 10, w połowie linię 11 i w części 12.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||