MENU
ZNACZNIKI
Fragment wrocławskiego odcinka linii kolejowej nr 143 do Kluczborka i Lublińca, między wiaduktami nad ulicami Ścinawską i Długą, wdłuż ul.Gnieźnieńskiej. Widok w stronę tego drugiego wiaduktu (w kierunku płn.-wsch.). W dali widać kominy wrocławskiej elektrociepłowni.

Dodał: jawc° - Data: 2014-09-25 01:03:00 - Odsłon: 2957
21 września 2014

Data: 2014:09:21 15:40:22   ISO: 400   Ogniskowa: 20 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D7100   Przysłona: f/10   Ekspozycja: 4000/1000000 s  

Pierwsza próba połączenia Wrocławia (przez Oleśnicę, Kluczbork, Lubliniec) z terenami Górnego Śląska została podjęta przez Kolej Opolsko-Tarnogórską (Oppeln-Tarnowitzer Eisenbahn) już w 1855 r. Dopiero jednak po rezygnacji (w 1859 r.) Kolei Górnośląskiej z koncesji na to połączenie ponownie podjęto ten pomysł. Koncesję uzyskano w dn. 13.11.1865 r. ubiegając tym samym wysiłki utworzonego około 1862 r. Towarzystwa Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte-Oderufer-Eisenbahngesellschaft, ROUE). Ostatecznie obie spółki połączyły się w 1868 r. pod nazwą tej ostatniej. Jednotorowy szlak do stacji Wrocław Nadodrze wyprowadzono z Fosowskich, a otwarcie ruchu nastąpiło 15.11.1868 r. (chociaż na odcinku Nadodrze-Oleśnica już 28.05.1868 r.). Drugi tor szlaku do Oleśnicy wybudowano prawdopodobnie przed 1886 r. (za )

  • /foto/113/113443m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/8442/8442970m.jpg
    2008

jawc°

Poprzednie: Kamienica nr 26-32 Strona Główna Następne: Słup ogłoszeniowy (ul. Nyska / ul. Sernicka)