26 kilometrową (z łącznicami) obwodnicę kolejową oddano do użytku 1 mają 1896 r. Dzięki jej budowie i przeniesieniu ruchu towarowego z linii głównych możliwa stała się budowa estakady kolejowej doprowadzającej do Dworca Głównego i przebudowa samego dworca w latach 1900-1904. Obwodnica Towarowa najpierw połączyła linią długości 12,4 km stacje rozrządowe na Gądowie i Brochowie oraz Port Popowice. W 1927 roku uzupełnionio o łącznicę długości 6,4 km Wrocław Stadion-Wrocław Muchobór-Muchobór Wielki (Gądów). W 1941 wybudowano dodatkowy tor długości 3 km od Post. Odgł. Stadion do Wrocław Muchobór dla pociągów pasażerskich. W 1953 roku odbudowano odcinek Wrocław Mikołajów- Post.Odgł. Stadion po zniszczeniach wojennych. Obwodnicę zelektryfikowano w 1969 roku. (moose - różne źródła, głównie M.Kowalczyk
Prywatne koleje Covalusa )
Kilometraż stacji i posterunków przedstawia się następująco:
-
, Święta Katarzyna, st., km 0,000
-
, Wrocław Brochów Towarowa, st., km 3,083
-
, Stadion, podg., km 13,143
-
, Wrocław Gądów, st., 17,024
-
, Wrocław Kuźniki, st., km 18,822