Zajezdnia Dąbie to pierwsza zajezdnia Wrocławia. Tam właśnie znajdowała się zajezdnia pierwszej wrocławskiej trakcji tramwajów konnych. Pierwotnie właścicielem obiektu była BSEG, by w 1911 przejść w ręce SSB.. Rozbudowę zajezdni rozpoczęto w 1912 by uroczyście ją zakończyć 1 maja 1913 r. Powstały wtedy dwie hale, warsztaty, kotłownia, kuźnia i umywalnia. Powstał także budynek administracyjny i mieszkalny w południowej części placu. W latach 1934-1935 na terenie zajezdni wzniesiono stację trafo. W 1939 roku obiekt przejęła BVB. Zajezdnia działała do końca FB i nie ucierpiała podczas działań wojennych z racji swojego położenia. Po wojnie ruszyła pełną parą w dniu 22 VIII 1945 roku.
b/h2009
Ostatni tramwaj do zajezdni „Dąbie” Dzisiaj żegnamy się z zajezdnią przy ul. Wróblewskiego. MPK Wrocław chce upamiętnić tę chwilę i symbolicznie zamknąć stuletnią zajezdnię. Pożegnanie służb konserwujących torowisko oraz sieć trakcyjną odbyło się w południe, natomiast kulminacyjny moment dnia przewidziano na ostatni zjazd tramwaju linii 10 o godzinie 0:21. Zapraszamy wszystkich miłośników komunikacji miejskiej na ostatni pożegnalny kurs, który startuje z pętli Biskupin o godz. 00:16 i kończy się w zajezdni Dąbie.