MENU
Stacja Gądów - widok w kierunku wiaduktu drogowego w ciągu ul. Strzegomskiej. Przed nim widoczna estakada kolejowa zakładów LHW. W oddali wiadukt kolejowy linii poznańskiej.

Dodał: ToMeK° - Data: 2013-02-27 11:35:39 - Odsłon: 4930
Rok 1928


Wrocław Gądów - kolejowy węzeł towarowy, niegdyś także przystanek osobowy na linii "marchijskiej" z Wrocławia do Berlina. Stacja rozbudowywana od połowy lat 20. XX wieku z przeznaczeniem dla obsługi ruchu towarowego przechodzącego przez Wrocław. Obecnie do stacji doprowadza aż 7 linii i łącznic kolejowych.

Wbrew nazwie, stacja nie znajduje się na Gądowie. Cała infrastruktura stacji zlokalizowana jest obszarze pomiędzy dzielnicą Muchobór Mały a Popowicami Południowymi.

  • /foto/8305/8305147m.jpg
    1882
  • /foto/3717/3717366m.jpg
    1947
  • /foto/189/189494m.jpg
    1977 - 1979
  • /foto/181/181141m.jpg
    2006
  • /foto/181/181142m.jpg
    2006
  • /foto/181/181143m.jpg
    2006
  • /foto/181/181144m.jpg
    2006
  • /foto/5990/5990733m.jpg
    2006
  • /foto/219/219570m.jpg
    2008
  • /foto/225/225505m.jpg
    2008
  • /foto/289/289292m.jpg
    2009
  • /foto/292/292173m.jpg
    2009
  • /foto/386/386854m.jpg
    2011
  • /foto/417/417476m.jpg
    2011
  • /foto/441/441429m.jpg
    2012
  • /foto/3705/3705316m.jpg
    2013
  • /foto/3941/3941538m.jpg
    2013
  • /foto/4950/4950565m.jpg
    2014
  • /foto/5593/5593917m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649190m.jpg
    2015
  • /foto/6804/6804782m.jpg
    2017
  • /foto/7485/7485634m.jpg
    2018
  • /foto/7814/7814580m.jpg
    2019
  • /foto/8030/8030524m.jpg
    2019
  • /foto/8748/8748996m.jpg
    2020
  • /foto/8752/8752902m.jpg
    2020
  • /foto/9202/9202210m.jpg
    2021
  • /foto/10349/10349945m.jpg
    2021

www.blocksignal.de

Poprzednie: Bierdzany Strona Główna Następne: Perony i torowiska stacji Wrocław Świebodzki


moose | 2013-02-27 12:58:22
Dopisz zdjęcie do stacji, a nie do dworca. Źródło jest prawidłowe?
ToMeK | 2013-02-27 18:32:03
Dopisałem do stacji. Źródło prawdziwe, zresztą jest na liście.
Wincenty Miros | 2013-02-27 19:12:14
Widoczne słupy trakcji elektrycznej stały do czasu aż rozpoczęto ponowną elektryfikację w latach 60-tych. Wprawdzie były pozbawione wysięgników, ale były trapezowe wsporniki, niektóre pogięte z połamanymi izolatorami. Podejrzewam, że zwycięzcy po prostu na wydrę zrywali miedziane przewody trakcyjne.
Poli77 | 2013-02-27 20:07:44
Raczej na pewno nikt się miesiącami w to nie bawił zaczepili gdzieś na końcu i pociągnęli lokomotywą i zerwali całą sekcję.
Poli77 | 2013-02-27 20:10:49
Swoją drogą jak to wszystko delikatnie wygląda nie ma porównania do współczesnych nawet zachodnich sieci trakcyjnych, ale u nas nawet tramwajowa trakcja ma cały osprzęt i słupy toporniejsze.
Wincenty Miros | 2013-02-28 19:35:43
Niemcy elektryfikując linię stawiali delikatne konstrukcje oszczędzając w ten sposób stal na czołgi i armaty. Natomiast w powojennej rzeczywistości po zimnej wojnie kiedy zmniejszyło się zapotrzebowanie na stal zaczęto budować toporne konstrukcje bo był nadmiar taniej stali. Szczególnie w Polsce i demoludach miarą rozwoju była ilość wyprodukowanego węgla i stali.
Dariusz Milka | 2013-03-01 13:41:16
Były też konstrukcje (w energetyce) bardzo lekkie np. ale nie umywają się do takich
Wincenty Miros | 2013-03-01 19:59:05
Bardzo ciekawe są te artystyczne wizualizacje.